Julgalans första dag



I Fredags va de premiär för Julgalan 2008, 10 års jubileum oxå. Så förväntningarna var stora. Jag jobbade 11-13.30 på NK sen åkte jag, Nina, Jelena o Mika med Lahdo till Kista för att förbereda allt perfekt. Vi kollade duktningarna en gång extra, vi fyllde på i alla barer o tände upp alla värme ljus =) Klockan 17.00 kom de första gästerna som snabbt satte igång o dricka o äta gott. Julmusik spelades i bakgrunden o alla va bara jätte glada! Arvingarna spelade och Adam o Gry höll igång publiken.

Vid 21.30 satte showen igång, först ut va Linda Bengtzing, galet bra. Sen flöt de bara på med alla artister. EMD, Nordman, Ola, Charlotte Perrelli, Sirucho, Man Meadow o Rydell & Quick. Bästa är när EMD sjunger Alone. Finns det något bättre?! =D Ja, Mika o Tusse är i sjunde himelen under den låten! haha. 


Jag, Mika o Tusse dansar till EMD =P



Snygga som få, haha

Efter showen, vid typ 23.30 tiden började de spåra ur totalt! Borden hade vält, 100 tals glas o flaskor va krossade o låg överallt. De satt människor o "sov" vid borden o folk dansade överallt o klängde på varandra, o i detta kaos skulle vi plocka bort alla hela glas o flaskor o allt annat som fanns på borden. Inte de lättaste om man säger så, men men va gör man inte för att de ska fungera lixom. Vid 02 tiden började de bli tomt i lokalen på folk, men några satt kvar o turteduvade sig vid borden. Vi var klara med all städning o allting vid halv 3. Då gick vi upp o bytte om o så körde Stefan hem min syster i hennes pojk o mig o Mika hem till mig. Stefan är tränare för basketlaget "Vikings" i Solna. Ganska coolt tycker ja =)
Sov kunde man ju inte i alla fall när vi kom hem, Somnade nog halv 5 någongång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0