Grattis Joppe 1 år

Idag fyller våran lilla älskling 1 år, Grattis grattis till honom. Helt galet va fort tiden går, idag för ett år sen fick ja ett mail som de stod "Nu är valparna här, ni har första ching så välj o meddela mig så fort som möjligt" de va 4 bilder me i mailet, eftersom uppfödaren fanns uppe i Norrland va de bara att välja valp utifrån bilderna! Haha de va inte de lättaste.

     

Ni ser, inte så lätt. Egentligen ville man ju se temperament o allt sånt innan man bestämmer sig, men efter mkt prat om färger o allt möjligt bestämde vi oss för valp nr1 =) hihi, 4 veckor efter vi bestämt oss, åkte vi upp o hälsade på våran lilla valp o hans familj. De va underbart att få se honom första gång, våran, bara våran lilla kille.

     

Sen va de bara att vänta 4 veckor till innan vi fick hämta hem honom. De 4 veckorna va de långsamaste veckorna i mitt liv. Först skulle vi hämta honom dagarna före midsommar, men vi ändrade oss o hämtade honom den 10 Juni 2008. Gud va lycklig ja va o han va så söt o rädd när vi skulle åka iväg, han skakade som ett asplöv o tittade på oss o undrade va vi skulle göra me honom. De tog kanske 15-20 min, sen hade han lugnat ner sig o somnade i mitt knä



När vi kom hem åkte ja o visade upp honom för mamma o pappa, som bara avgudade honom från första stund. Efter de åkte vi hem till Ks föräldrar o visade upp honom där me. Alla va helt sålda på honom o ja va i himelen. Äntligen hade ja allt som ja velat ha. En underbar pojkvän, en perfekt lägenhet o en hundvalp =) hihi kunde de bli bättre!

O nu har han gått o blivit ett år, helt galet. Grattis i alla fall, min snuttegris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0