Svar på frågorna

Nu har ja inget att göra här på jobbet, så tänkte att eftersom de ramlar in dåligt me frågor nu sätter ja igång o svarar på de som finns, de lär ju ta ett tag bara de! Så kanske ja är klar lagom till hemgång? Haha

-------------------------------------------------------------------------------------
Hur gammal va du när du träffa K? Tror du ni kommer va tillsammans livet ut?
Jag var 15 när ja träffade K, skulle fylla 16. Ja hoppas vi kommer vara tillsammans livet ut, ja ser absolut en framtid me honom!

Vill du ha barn? När? Me Mr K? Har du några namn som du tycker om just nu?
Så klart ja vill ha barn, de är min stora dröm! Ja vill ha barn ganska snart, innan ja fyllt 25 har ja alltid sagt att ja åtminstone ska va gravid! Men de kan man ju inte bestämma, de ska va rätt tillfälle me jobb, ekonomin o förhållandet. Mr K, haha, skulle gärna få va pappa till mina barn. Han är underbart duktig me barn o älskar att leka o busa, ja vet att han skulle bli den bästa pappan på denna jord!
Namn.. Hmm. Tycker namn som börjar på W, så fint! Mr K gillar namnet Dexter vet ja =) De är fint på rätt unge!

Pojke             Flicka
Wiggo            Wilma
William          Alice
Leon              Nellie
Rasmus        Molly
Dexter            Tilda
Liam
Melvin

Är du nöjd me ditt liv som du har idag? Vad vill du göra i framtiden?
De är väl klart att man alltid har större drömmar än va man lever i, men som helhet så är ja jätte nöjd me livet ja har idag! Ja har min pojkvän, min hund, min fina lägenhet, jobb, bil o allt. Men klart ja skulle vilja ha en finare bil, större lägenhet o massa fler saker. Men de kanske kommer senare vem vet!?
I framtiden ska ja plugga till lärare o jobba me barn efter de, om de blir inom skola, förskola eller starta eget vet ja inte än. Ja o Li har ju en liten dröm att starta upp en förskola tillsammans hon o ja, vi får väl se vart de slutar! Sen vill ja ha villa vid vattnet o två barn o en man o hundar! Hhahah

Ja undrar först om du har något råd till en som fått sitt hjärta krossat? Hur ska ja gå vidare?
Sen undrar ja om du har något motto i livet?
De kanske låter hårt, men de enda rådet ja har till dig är att gå vidare i livet o lägga han bakom dig. Gör massa roliga saker med dina vänner så du inte sitter hemma o tänker på ditt ex. Kanske är svårt o jobbigt till en början, men ja lovar du kommer må så mkt bättre. Man kan aldrig tvinga någon annan till något.. Fungerar de inte så fungerar de inte. De finns massa bra killar där ute, de gäller bara att hitta de! Ja önskar dig all lycka till o hoppas de löser sig!

Du har väldigt vacker hår! Är de din naturliga hårfärg? Vad använder du för produkter?
Tack så jätte mycket, va glad ja blir! Ja, de kanske är svårt att tro men de är min naturliga hårfärg, blekte de en gång förra sommaren, men de blev ingen skilland så ja tänkte att de va ingen idé. Ja kan inte påstå att ja använder så många olika produkter i mitt hår förutom Björn Axéns egna schampo o silikondroppar ibland för att få den där extra glansen. Annars plattar ja eller fönar de o låter de vara. Just nu har ja ju en kort frisyr, kan inte göra så mkt me de, men när ja hade ner till svanken förut hade ja alltid massa olika frisyrer. Har faktist planer på att spara ut igen, de växer som ogräs så de lär ju inte ta sån lång tid! Haha

Hur lång är du? Tycker du att man kan ha klackskor hur lång man än är?
Ja är 1.68 lång, perfekt längd i min mening, haha. Klackskor kan vem som helst ha när som helst tycker ja, kanske ser lite larvigt ut att gå me klackskor på stranden eller så men ni förstår va ja menar. De handlar om att kunna gå i de, om man inte kan gå i högklackat ska man inte göra de, de finns alldeles för många som ser ut som muppar när de gr runt i sina 15 cm klackar! Tyvärr är K bara 5 cm längre än mig så ja har inte så ofta klackskor när ja är me honom, eftersom ja inte vill vara längre. Men annars använder ja klackskor ofta, både till vardags o fest =)

Du har riktigt fin kropp! Fler bilder på den! Tränar du mycket? Vad i sånna fall?
Tack tack! Hehe bilder kanske kommer vem vet! Ja har inte tränat på över 6 månader nu, har precis satt igång. Har lagt upp "daglig träning" nu så när ja kommer hem från jobbet går ja minst en timme me Joppe, sen blir de mellan 30-60 min innan ja går o lägger mig med. Sen är de ju ridning nu på Tisdagar, som egentligen räcker gott o väl =P Sen vill syster att ja ska börja på Friskis me henne till hösten, så vi får väl se! 

vad tycker du om och har du funderingar på skönhetsoperationer? de blir ju som sagt bara vanligare o vanligare...
Jag tycker absolut inte de är något fel på skönhetsoperationer, så länge de ser naturligt ut. Folk som gjort bröst som är galet stora, som ex Jordan, de ser ju bara löjligt ut, eller läppar som är stora som hus, eller för mkt botox så man inte ser om personen skrattar eller är arg, haha de är lite illa. Men ja har många vänner som gjort operationer (för sin egen skull) o de har blivit fint o allting har gått bra, de viktigaste är väl att man själv mår bättre?
Klart ja har haft funderingar på operation, men de är inget som är inplanerat som de är nu!

Vill du gifta dig?
Ja de tror ja, i o för sig är ja inte den här typsika tjejiga tjejen som drömmer om ett stort sagobröllop me 1000gäster o massa piff o poff, haha, men de klart, någonstans innerst inne så är de klart man vill gifta sig!

Ska du skaffa flera tatueringar? Din tatuering du har nu är super duper fin! Jätte kvinnklig o söt!
Ja är gaaalet sugen på att skaffa fler tatueringar, skulle vilja ha en på foten, men funderar på att spara de tills den dagen ja får barn o sen skriva in barnets/barnens namn. Vill absolut inte ha för många, då tröttnar ja de vet ja! o tack för den fina komentaren om min tatto!

Jag är en unga mamma på 16 år, har funderat många ggr om ja ska börja blogga om min graviditet och mitt barn(som är 1½år) Du pratar mkt om att du vill jobba me barn o så.. Så undrar bara lite frågor om barn. Va tycker du om ensamstående/unga mammor? Abort? Har du gjort abort? När vill du ha ditt första barn?
Ja har själv några vänner som redan har barn o några fick de redan när de va 16, nu har ju du haft ditt barn i 1 och ett halvt år vilket betyder att du måste ha varit riktigt ung när du fick barnet? Ja tycker absolut inte de är något fel att skaffa barn när man är ung, men de är väl inget ja skulle göra själv. Man är ju bara barnet själv egentligen. Om ja tänker tillbaka när ja va 16 o va ja gjorde hade ja inte varit redo för ett barn då. Men ja beundrar folk som klarar de o håller ihop med den personen de skaffade barnet med!

Abort... Ibland gör man ett misstag eller så blir de inte riktigt som man tänkt sig o då är de jätte bra att den möjligheten finns, men människor som gör aborter hit o dit som om de vore att gå till tandläkaren är inte Okej! De finns så många människior där ute som försöker o försöker att bli me barn men som inte lyckas o så finns de de som går o tar bort de gång på gång på gång, känns väl inte helt okej!? Själv har ja aldrig gjort en abort o ja hoppas att ja aldrig kommer behöva göra en..

Mitt första barn skulle ja vilja ha någongång snart, innan ja är 25 som ja skrev där uppe. Men som sagt de är många pusselbitar som ska falla på plats o mkt man bör tänka på innan. De är ju lixom inte bara att skaffa..

Läser din blogg dagligen, kul att följa o ännu roligare nu med många inlägg om dagen! Fortsätt me de tjejen! Däremot har ja några frågor...
När flyttade du hemifrån? Hur gammal va du? Är de bostadsrätt eller hyres?
Vart shoppar du helst?
Hur kommer de sig att du köpte just Joppe? O är han renrasig? De finns ju 1000tals hundar o raser att välja mellan. Misstro min inte nu, ja älskar honom han har verkligen en egen personlighet o är så underbart söt, men ja förstår inte hur du kunde välja!?
Oj va frågor! (varning för långt svar) Kul att du följer min blogg, de värmer!
 
Jag flyttade hemifrån när ja va 19 år, tillsammans me K. Vi flyttade till en bostadsrätt i Sollentuna!

Shoppar gör ja på många olika ställen, har ingen favorit affär faktist utan blandar hej vilt! haha Billigt o mindre billigt =P

Ja har alltid velat haft hund, tyvärr va min pappa tok allergisk när ja va liten, annars hade vi nog haft minst två hundar redan då. Ja har funderat fram o tillbaka över ras i flera år o bestämde mig för at köpa hund när ja flyttat hemifrån. Egentligen ville ja ha en Rottwieler eller Engelsk Staffordshire, men Pappa har alltid tyckt om JackRussel o vi har vänner som har sånna som ja tycker om jätte mkt, så ja började kolla o läsa om den rasen, o ja blev kär, den passa mitt o Ks liv perfekt. Mkt fart o fläkt o älskar att hänga med överallt o träffa människor. Precis om ja o K! Hittade en uppfödare i Norrland som hade JackRussels, pappan va en blandning av JackRussel o någonting till som de inte visste, men han såg ut som en Jack o va riktigt snygg i kroppen, de va jätte fina o hade bra teckning, efter lite tanke o prat ringde ja o sa att vi ville ha en valp när de fick en kull. Två veckor senare kom kullen, vi fick välja allra förts. Eftersom de va en bit från Sthlm skickade de bilder på alla 4 valpar o så va de bara att välja. Jätte svårt eftersom man brukar välja efter temperament o liknande men Joppe stack ut me sin teckning o va störst av alla så de fick bli han, från o me då va han Joppe! I 4 veckor hade vi dagligen kontakt över telefon o mail o de skicka massa bilder på Joppe, när han hade blivit 4 veckor åkte vi upp o hälasde på, de va den bästa dagen i mitt liv, han va så liten o bara våran! Sen när han va 7 veckor o 2 dagar fick vi hämta honom.  

Han är en underbar blandning (veterinärerna tror han är runt 12% basset) därav väger han drygt 5kg mer än en vanlig Jack o han är ett enda stort muskelpaket, o vi älskar honom över allt annat! Ja ångrar mig aldrig att vi tog steget att köpa honom! O bara en sak till, han är inte "en sån där dryg JackRussel, som aldrig kan va lugn" som vi ofta får frågor om. Hunden blir va du gör den till, är vi lugna är han lugn, är vi glada o spraliga blir han likadan! =P  

Vad för personlig egenskap skulle du vilja ha eller bli bättre på?
Ja skulle vilja kunna flyga =) Nej men skämt o sido, sjunga är något som ja verkligen inte kan, mer än i duschen, men skulle mer än gärna kunna sjunga! Lär mig någon!

Har du haft problem me finnar o akne? Vad har du för knep me att ha sån fin hy som du har?
Problem o problem, när ja va 12, 13 o kanske 14 hade ja mkt finnar i ansiktet o kunde ha en del på ryggen.. Mm inte så frächt ja vet, men va ska man göra. Ja fick tipset om att va i solen mkt o skrubba mkt o duscha varmt så porerna öppnade sig. Nu på senare år har ja min mirakel vätska =P haha Clinique, världens bästa produkt. Som även mina vänner har börjat använda efter tips från mig! Testa de gör undervärk o finns för alla hudtyper. Säljs på Åhlens, Kicks o liknande!

Tjänar du pengar på din blogg? Hur har du lyckats få de läsarna du har?
Om ja tjänar pengar på min blogg eller inte har ingen annan än ja me o göra..
Ja vet inte hur ja lyckats få läsarna till min blogg, de är nu efter sommaren som läsarna har ökat markant. Men ja tror de har mkt o göra me engagemang, personlighet o en helt del tur att just de människorna hitta till min blogg.

Du skriver ibland, ganska ofta om "K" som vissa av läsarna kallar för "Mr K", ni har ju varit tillsammans ett tag.. hur länge? Har ni skaffat allt ihop? Som boende, Joppe, bilar? Ser du en framtid me honom? Skulle du kunna skaffa barn tillsammans me Mr K? Hur har ni lyckas få erat förhållande att hålla? Ja är verkligen avundsjuk! Förlåt för många frågor, men beundrar dig o Mr K o erat förhållande!
Vi blev ju som sagt tillsammans 04 o hade ett litet kort break hösten 07, men hittade snabbt tillbaka till varandra o flyttade ihop vintern/våren 08. Så o februari 2010 har vi varit tillsammans i 6 år =) Boendet har vi köpt tillsammans, Joppe har vi köpt ihop, även fast han är min enlgit alla pappren =P, bilarna har vi köpt själva. Självklart ser ja en framtid me K, som ja skrev tidigare ser ja gärna att han blir pappa till mina barn, ja kan inte hitta någon bättre. Han är min sambo o min bästa vän o han betyder otroligt mkt för mig! 
Förhållandet tror ja ha hållt bra för att vi har ägnat mkt tid till varandra, som är galet vikitgt, sen har vi umågtts mkt ihop me gemensamma vänner, samtidigt som vi alltid gjort våra egna intressen, umgåtts me vänner o haft tid för oss själva på varsitt håll, som oxå är otroligt viktigt! Sen har vi alltid haft lätt att prata om saker ja o K o de har nog hjälpt en hel del! Hoppas du fått svar på dina frågor!
 
Hur ser du på vänskap? Vad betyde dina vänner för dig? Har du många vänner?   
Vänskap är de viktigaste som finns. Inga vänner är som en trädgård utan blommor, tomt. Man klarar sig inte utan vänner. Sen finns de ju vänner o vänner. De finns de som man är vän me, som man umgås me o har kul me när man väl ses. Sen finns de ju de vänner som betyder mer än mkt för en, som man kan prata me allt om, ringa vilken tid på dygnet de än är o som man vet alltid finns där! 

Har du någon förebild inom blogg världen? Varför börja du blogga?
Någon förebild inom bloggvärlden har ja väl inte direkt, men som ja skrev i ett tidigare inlägg har Isabella Löwengrip vuxit tiktigt mkt i mina ögon. Hon har gått från en fjortis som trodde hon va något till en affärskvinna. Hon är riktigt duktig på de hon gör o tjänar galna pengar på alla sina idéer som hon driver för fullt!
Ja började blogga mest för skojskull. Ville hålla på me design på bloggen o lägga in bilder o sånt, sen blev de mer som en kom-ihåg-grej för mig för att kunna blicka tillbaka o se va ja gjort o så. Så fick några av mina vänner adressen o så skrev ja mer o mer o nu sitter ja här idag.. Men en stor bloggare vill ja inte bli. De varken orkar ja eller har tid me =P

Du skrev i ett tidigare inlägg att du haft långt hår innan, kan du inte lägga upp bilder på de så vi kan få se? hur kommer de sig att du klippte av dig allt hår i sånna fall då?
Ja har nästan alltid haft galet långt hår, hade nästan ner till svanken ett tag, sen fick ja ett ryck förra året precis innan nyår att ja skulle klippa av mig de, ville ha page som Victoria Beckham o alla andra, tyckte de va såå snyggt, o de tycker ja än idag. Åkte in till Björn Axén me syster, uatn att berätta för någon annan förutom hon, K o Li. Frisören va helt chockad o frågade säkert 10ggr om ja va säker, ja sa bara jaja. Tyckte de behövdes lite förändring o de blev kanon! Mamma o pappa o alla vänner o släktingar blev så överraskade men alla tyckte de blev kanon. Men nu har ja planer på at spara ut igen, de är faktist lite halv tråkigt me de här korta, man kan inte göra så mkt frisyrer som me långt hår.
Lägger upp bilder på mitt långa hår efter ja svarat på alla frågor!

Hur tar du kritik? Är du en sån som bara tar emot allt positivt om dig själv o lägger allt de negativa bakom dig eller lossas att du inte hör?
Självklart är de jätte kul att höra massa bra o snälla saker om mig själv, men om någon säger mågot negativt om mig försöker ja ta åt mig de o göra någonting åt de. De kan va svårt att ta åt sig o inse att man gör saker fel, men de måste man. Ingen är perfekt eller felfri o så är de! =)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu är ja helt slut! Men frågorna har ni fått svar på i alla fall.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0