09.10.14

Hej min vän!
De snöade idag me när ja åkte till jobbet! Helt galet, o ja som inte ha vinterdäcken på, tycker de är lite smått obehagligt att köra. Tänk om de blir så kallt så man bara glider.. Nej fy nu måste vinterdcken på! De kan ju lika gärna komma världens snöoväder när som.. O ja vill inte vara en av de som står i backar, mitt på gatan eller som ligger i diket den dagen. Tycker i o för sig de är ganska kul att varje år kommer snön som en överraskning för alla Sthlmare, haha! Kommer aldrig glömma för 3 år sen när ja o tjejerna från Gymnasiet satt inne i stan o fika, vi satt där i kanske 3 timmar. När vi gick in va de som de är nu ute, kallt men ändå inte "vinter" o när vi gick ut va de snö storm o helt vitt ute. Alla tåg va inställda, bilar låg överallt, alla vägar va avstängda eller så va de kö pga krockar eller liknande. De va helt sjukt, efter 2,5 timmes väntar på centralen åkte tåget äntligen, proppfullt så klart. Efter ytterligare 1,5 timmes färd me tåget (som i vanliga fall tar  15 min) var ja framme i Sollentuna. Där mötte Kim upp mig me bilen o så åkte vi hem mot mina föräldrar. På vägen hem såg vi utan överdrift 30 bilar som stod helt galet, mitt i vägen, ute på en gräsmatta, snett i diket haha ja de va sjukt! 

Nu blev de mkt text men de ja ville komma fram till är att ja ska va väl förberedd för snön i år! Ja ska inte va en av de som inte kommer framåt eller hamnar i diket! haha!! 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0