Farmor, en vacker ängel

De va länge sen ja va på farmors grav o fick ett ryck igår innan ja åkte hem till Joppe, så åkte o köpte en blomma, ljung, o åkte dit. Fick så dåligt samvete när ja kom dit, graven såg inte så fin ut, någon har planterat en granliknande buske som växer över gravstenen (som är en liten natursten så den försvinner lätt under allt) så ja fick klipppa o hålla på me den där så blev de bra till slut, sen plantera ja min lilla ljung o såg då att ja skulle köpt två till, så får åka dit idag igen o ta me mig två till blommor så blir de jätte fint! Ja har aldrig träffat min farmor, hon dog 5/4 1988 o ja är ju född 25/6 1988, pappa har berätta hur hon kämpa in i de sista för att få se mig en gång innan hon somnade in, hon hade cancer o visste att hon skulle försvinna me tiden. Men hon levde nästan 2 år mer än va läkarna hade trott så de va synd att vi aldrig fick ses, men ja är tydligen jätte lik henne o pappa känner av sin mamma genom mig så ja känner att ja har en speciell relation till henne i alla fall... Önskar bara att ja hade fått träffat henne, hon verkade vara en helt underbar person! 

Tänker på dig Farmor! <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0