Hemma igen!

Hej mina underbara vänner!
Nu är ja hemma igen, oj va kul vi har haft de i Ungern. Vi har träffat så mkt nya underbara människor, festat, kollat på en otrolig match, käkat gott o haft många roliga stunder till sammans =)

Torsdagen blev bara att åka till hotellet o ta en kall öl =) Sen blev de sova

Fredagen blev helt galen, dagen började på ett bad, tillsammans me 7 andra som vi träffat på våra andra fotbollsresor, Sophie, Danne, Kjelle, Johan, Räkan, Åke o Anki, de här va på "Buddasidan", helt underbart fint, o helt super härligt varmt i badet! Fanns både ute o innebad =) Där blev de en hel del öl där i poolen, sen blev de en lång tur me spårvagn o tunnelbana för 3 av oss (de andra 6 stannade o käka gulasch soppa) till deras hotell vid stadion, kolla på Tjejernas macth, som de tyvärr förlora. Sen gick vi upp o bytte om sen åkte vi o mötte resten på en biljard o sportbar i Budapest =) Kvällen blev lång men hur kul som helst!

Lördag började lugnt me frukost på Subway, mums. Sen blev de taxi till uppsamlingsplatsen inför matchen. Där mötte vi upp de andra 7 plus 3 till, Robban, Mogge o en som ja inte kommer ihåg va han hette, haha! Sen blev de dricka, god mat, sen va de dags att röra sig mot arenan! Klockan gick fort o så va de dags för macth, o vilken match sen, ojoj va arg ja va ett tag o ojoj va glad ja blev sen =) woohooo I LOVE ZLATAN! Festen fortsatte på deras hotell vid arenan, vid 01.30 kom vi på en bra idé att åka in till stan, men de ville inte pappa så vi körde hem honom till hotellet så fortsatte ja, Sophie, Danne o Johan me Mogge o många fler, galen kväll där me men hittade tillbaka till hotellet så de slutade bra! haha

Söndagen blev lugn, shopping på stan, käkade VÄRLDENS godaste glass o jätte fina lattes =P på ett galet fint cafe! Där satt ja o pappa en låååång stund o bara snacka skit o kollade folk, mycket mys! Sen träffade vi de andra 7 o käkade en sista lunch ihop, innan de skulle åka hem senare på eftermiddagen! De blev tomt utan de men ja o pappa hade de mys på kvällen o käkade en jätte god middag på hotellet, sen la vi oss o kolla ännu mer fotboll på hotellrummet =P haha

Måndagen började me Subway som vanligt, sen åkte vi spårvagn ner mot vattnet, kanalen eller va de nu är! Där åkte vi en tursitbåt på kanalen i de fina vädre, jätte kul faktist att få veta mer om alla byggnader o saker som fanns i stan. Efter de blev de en tur till vårat favvo cafe, sen hittade vi en mysig restaurang som vi käkade p, sen blev de hem till hotellet o sova, vi skulle ju upp tidigt för att hinna med vårat plan!

Bilder från resan!

(bara bilder från mobilen, resten kommer senare)

Tisdag, nu sitter ja här hemma, mycket skönt att äntligen va hemma. Har saknat K o Joppe o min säng o min lägenhet o alla mina vänner, usch vilken hemma människa ja är, haha! Idag kommer Linnea hit, käka lite middag o så, sen ska vi ju rida kl 19.00, efter ridningen blire snabba puckar hem, idol börjar ju idag kl 20.00!! De går inte att missa, kanske första 20 men inte mer, hahha!